ročník 43/2002:
                   
0310Bratrstvo
 
OBSAH:
Titulní stránka
Jsme free
Zastavení
Není jednoduché slyšet...
Co o tom čteme v Bibli
Chvála lehkomyslnosti
Lehkovážná bezstarostnost
Co berete na lehkou váhu?
Ve výtvarném umění
Žiješ bezstarostně? Lehkomyslnost mládí?
Proč studovat církevní školu
X-man
Kosmos
Evangnet - teologie internetu?
Samcologie
Podobenství naostro
Co bylo
Co bude
Nová synodní rada
Rodiče se rozvádějí
Polní výzkum ukrajinského sexu
Barevný linorit
Žalm 142
Zprávy a oznámení

Úvodní stránka
Formátovat
pro tisk

Textová verze
PDF verze
Archiv
Rejstřík
Zpěvník Bratrstva
E-mail
Objednávka
Návštěvní kniha
 
WEBowsky pocitadlo ZEAL
počítadlo ZEAL
 
Vyhledávání:



ikonky pro vás
ikonka Bratrstva
detaily

Grafické prvky jsou vytvořeny, nebo upraveny programem GIMP
Webové stránky jsou vytvořeny pomocí html editiru Quanta
To všechno je vytvořeno na počítači s OS Linux!

 
 
 
 
 
 
 
 
S Londýnem jsme se dohodli, že když se půjdeme k někomu vykoupat, tak s sebou vezmeme tajně igelitku rozmašírovaných plodů jeřabin, které pak budeme po vlastním koupání vyplavovat… Každý jsme si naplnili igelitku kaší, přes to ručník a vyrazili jsme se jako koupat. Londýn šel k Němcům a já k Jardovi Kukalovi. Dělal jsem, jako že se koupu, a zatím jsem vyplavoval.
Potíž byla v tom, že v koupelně byl jediný záchod. Práce mi šla pomalu…
Rány do dveří početněly i sílily. Zájemců už byl celý zástup. Byl jsem bezradný a zmatený, pustil jsem vodu na plný pecky a vyndal zátku z vany, že to vzdám a vypustím. Záhy se však kaší z jeřabin ucpal odpad. Zavřel jsem vodu a šel pomalu ke dveřím, které se úplně prohýbaly pod ranami a za kterými řvala matka: „Okamžitě otevři, ty blbečku, ať jsi nahatej nebo ne, vždyť už jsi tam přes hodinu a půl, to se všichni máme kvůli tobě potentovat?!“ Rezignovaně jsem otevřel, děti se hnaly k míse - a já stál u vany plné červené hmoty, ruce červené až k ramenům, zpocený a zničený. Jeden z návštěvníků vyštěkl: „Ty ses nekoupal, tys tady rozpouštěl mrtvolu v kyselině!“
 
Sváťa Karásek: Víno tvé výborné, rozhovory (s.161)
 
 
 
 
 
Lehkomyslnost  
Ve výtvarném umění
Ondřej Macek
 
Lehkomyslnost. Na první pohled není úplně jednoznačné, že patří mezi neřesti. M. B. Braun (a jeho pomocníci) se nejspíš vzdal všech atributů a předmětových nápovědí a vyjádřil ji pouze pomocí spíš přihlouplé usměvavosti a tanečního pohybu. (Na druhou stranu, kdo by se s ní zas nechtěl rozběhnout a víc než uvolněně se zasmát.)
     Braunova socha Lehkomyslnosti (podobně jako další) má uraženou pravici. V té mohla držet například kytici, ptáčka na vějičce. Jinak mívá Lehkomyslnost ve vlasech větrník či stojí na rozsypaných růžích.
 
 
Lehkomyslnost  
Žiješ bezstarostně? Lehkomyslnost mládí?
Anketa
 
Žiješ bezstarostně?
 
  • Ne, to by asi nebyl život. (student, 25)
  • Žiju se starostma, čili nežiju bezstarostně, i když zatím nemusím řešit problémy uživení rodiny a jiné veselé věci. (studentka, 23)
  • Ne. I když se říká „bezstarostné dětství”, dělala jsem si tak v 7 letech mnohem víc starostí. (studentka, 18)
  • Ne, ale moje starosti jsou spíš malé. (studentka, 18)
  • Subjektivně: NE, objektivně: ANO. (student, 16)
  • Určitě ne, ale rád bych bezstarostně žil. (student, 17)
  • Nežiju. Vždycky člověk najde něco, co mu dělá starosti. Ježíš říká, abychom se nestarali o zítřek, ale pro mě je těžké důvěřovat, úplně se spolehnout na jeho slovo. Přesto je mou touhou spolehnout se plně a slepě a všechno Mu přenechat. (švéd. student teologie, 21)
  • Absolutně. (švédský strojní inženýr, 62)
  • Co je starost? Že člověk neví, co si má vzít na sebe, nebo spíš, že člověk nad věcmi přemýšlí? Nevím, jak mám odpovědět. (švédská studentka pedagogiky, 26)
  • Nevím, moc o tom nepřemýšlím. (středoškolák, 17)
     
  • Jak projevuješ svoje lehkomyslné mládí?
     
  • Nijak, mládí už tu bylo. (student, 25)
  • Lehkomyslně se chovám ke svému tělu a svému zdraví a s určitou lehkomyslností taky ke studiu. (studentka 23)
  • Nedělám si starosti s domácností, neberu moc vážně školu. (studentka, 15)
  • Můžu se třeba opít a není to až takový trapas a hlavně to nikomu tak neublíží. (studentka, 18)
  • Dělám různé blbosti. (studentka, 18)
  • Nejsem lehkomyslná. (studentka, 15)
  • Nemám rád povinnosti, si dělám, co chci. (student, 16)
  • Asi nejsem tak zodpovědný (k sobě a k druhým), jak bych měl být. (student, 17)
  • Chovám se jako děcko. (školák, 14)
  • To mně zní negativně. Nebrat nic vážně, být povrchní. Všechno nějak dopadne, nezodpovědný přístup. (švéd. student teologie, 21)
  • Neposlouchám, co mi druzí říkají, a dělám věci na truc. (švédský strojní inženýr, 62)
  • Být pozitivní a bavit se. (švédská studenka, 26)
  •  
    TANEČNÍK NA LANĚ
    Rabi Chajim z Krosna, Baalšemův žák, přihlížel jednou se svými žáky představení provazolezce. Sledoval ho s takovým soustředěním, že se žáci začali divit, co ho na tom bláznivém divadle může tak upoutávat. „Tento muž,“ odpověděl rabi, „nasazuje do hry vlastní život. Nemohu říci proč. Jedno je ale jisté: V okamžiku, kdy se prochází po laně, nemůže myslet na svých sto zlatých, které si tím vydělá, neboť kdyby na ně pomyslel, zřítil by se.“
    Martin Buber,
    Chasidská vyprávění